środa, 15 grudnia 2010

edukacja: VM - aranżacja witryny

Zachłysnęłam się nową pasją i jedyne czym się ostatnio zajmuje to poszerzaniem wiedzy z zakresu Visual Merchandisingu. To niesamowite jak jeden weekend zajęć może zmotywować do działania!

Aranżacja sklepów jest jak historia ma swój początek, środek i koniec, z jedną różnicą: musi być doskonale przemyślana. Początek to oczywiście witryna sklepowa i wejście – to jest element, który jest wizytówką sklepu. Atrakcyjny i przykuwająca wzrok aranżacja działa jak obietnica – a sklep musi spełnić nasze oczekiwania wewnątrz. Przy witrynie rodzi się pierwsze wrażenie i to tu pada odpowiedź na najważniejsze pytanie: wejść albo nie wejść.

Wystrój musi być spójny. Zdjęcia, plakaty i wszystkie elementy dekoracyjne powinny wyrażać pewien pomysł, mają również podkreślać charakter danej marki. Wygląd wnętrza również powinien być atrakcyjny. Sklep ma być uporządkowany, estetyczny, odpowiednio oświetlony, to bardzo ważne elementy mające ułatwić osiągnięcie celu: zachęcenia klienta do dokonania zakupu. Wewnątrz klient musi szybko odnaleźć elementy, które zostały wykorzystane przy aranżacji głównej witryny sklepowej – musimy mu przypomnieć dlaczego wszedł do środka, a później oczarować, sprawić by pozostał w nim jak najdłużej i rozbudzić w nim chęć spełnienia potrzeb, z których mógł do tej pory nie zdawać sobie sprawy. To świetna motywacja do bardzo częstego rodzaju zakupów – tych pod wpływem emocji i impulsu.

Aranżacja witryny to chyba najlepszy element pracy vm.

Oto co udało się stworzyć mojej grupie podczas zajęć praktycznych w pracowni SVM - Krakowskie Szkoły Artystyczne.



Prawda, że prawie jak Zara? :)


1 komentarz:

  1. http://allegro.pl/item1377531601.html 4 godziny do końca!

    OdpowiedzUsuń